پسر شعر فروش

شعرها کبریت اند، برمی افروزمشان بلکه دلم یخ نزند...

شعرها کبریت اند، برمی افروزمشان بلکه دلم یخ نزند...

آخرین مطالب
آخرین نظرات

نی می فهمد

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۸ ق.ظ

این مطلب از همان اشعار دو سه سال پیش است که البته دوستش دارم:


بر نِی سَرِ سربلند، نی می فهمد/ حال مغ مست پیر، مِی می فهمد

غافل شده مستغرقِ در لذت ها/ گرمای حیاتِ هور، دی می فهمد

***

حالِ ملَکِ طرد شده از ملکوت/ آن کرده گناهِ نیک پی می فهمد

دردِ سرِ راهِ منزلِ لیلی را/ مجنون که مسیر کرده طی می فهمد

گویند که ثامن الحجج بود غریب/ اما چه کسی چو شاهِ ری می فهمد؟

آنکس که به حق است مجیب الدَّعَوات/ داعی چو نگفته است"ای"، می فهمد

فرمود خدا که مومنان، شاهدِ من/ باشید ولی اسیر، کی می فهمد؟

شاهد بِزی و شهید رو تا برهی/ این، مست، بدونِ های و هی می فهمد

اشعار وسیله اند و مقصود نی اند/ مقصود من آنکه هست، وی می فهمد

اشک و چَه و آن دلیر، مه می داند/ دندانِ شکسته،خوب، نِی می فهمد


به یاد و مناسبت شهادت سید حسین رفیق

نظرات  (۱)

مرحبا، عزیز جان. حظ بردیم. البته کمی برای من سخت بود.(خواندنش)
خداوند جزای نیکو دهد از این قلم سلیم و پاک سرشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی